BeLaLang....oh belalang.....


Lokasi : Dalam bilik...(waktu petang)


Aku sedang baring2 sambel menyanyi... ( tuhan tolong nyatakan la..pada nya tentang cinta....lalalala....) heee..lgu hafiz...
dalam masa yg same aku sedg memikirkan 'something'..tiba2...aku ternampak seekor belalang di dinding bilik aku..... Aku lihat pergerakan belalang tu.. (sedang memikir) mane lah belalang tu nak pergi.. coz time tu belalng sedang berjalan or merangkak secara slow2...xtahu mane arahnya....
Then, lame2 belalang tu seakan- akan membawa pergerakan mata ku ke suatu bahagian di dinding aku...
Lalu mata ku beralih arah ke suatu manila kad betul2 bersebelahan dgn pak belalang tu (hehehehe)...
Selama aku balik cuti , aku pandang kad manila tu pun sebelah mata je...tapi mase tu aku tertarik akan info2 yg terdapat pada kad tersebut... Adeq aku yg zati tulis then die tampal kat dinding tersebut.. Isi2 nya tu la aku nak kongsi dengan semua pembaca...Isi2 yg tertera pada kad manila itu adalah.... jeng..jeng..jeng...


10 muwassafat tarbiyyah... iaitu 10 sifat2 dalam mendidik....
    1- manfaat kpd org lain..
    2- tersusun urusannya..
    3- sangat menjaga masa..
    4- melawan nafsu..
    5- mampu berdikari..
    6- sihat tubuh badan..
    7- luas pengetahuan..
    8- ibadah yg sahih..
    9- akhlak yg mntap..
   10- akidah yg sejahtera..


aku taw zati amek info kat i luv islam..sebb aku da bce thats thing...anyway.. thanks a lot to grasshopper becuase give me that expensive knowledges..... i can use for others..right!!~~
after i read that 'ilmu', i look around to find  the grasshopper...but it's gone....... where that grasshopper....
(thinking a minute)....then...i'm sleepy......hee..



0 Response to "BeLaLang....oh belalang....."

Post a Comment

JOm!!~

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Powered by Blogger.

Umi n Abi ...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ atiQ

aku lahir 7.7.88..sp aku nyer zodiac cancer..hehe

Photo Frames by Wishafriend
Photo Frames By WishAFriend.com